Ass Savers
Latem 2011 roku, w obliczu kolejnej deszczowej jazdy z biura do domu, założyciel Ass Savers , Staffan Weigel, odrywa kawałek tektury i wkłada go pod siodło tylko po to, by wrócić do domu w miarę suchy.
Zaskoczony pozytywnym wynikiem, postanawia wraz z kilkoma przyjaciółmi rowerzystami rozwinąć go w koncepcję błotnika . Wierni tradycji humoru z Goteborga, nazwali projekt Ass Savers. Bardzo zadowoleni z gotowego produktu, przyjaciele publikują w Internecie krótkie wideo przedstawiające produkt.
Film staje się popularny iw ciągu 24 godzin budują prosty wirtualny sklep, a sześć miesięcy później Weigel rezygnuje z pracy, aby w pełni skoncentrować się na nowej firmie.
Firma zatrudnia obecnie 5 osób i działa z centrali w Goteborgu w Szwecji. Sprzedano ponad milion Ass Savers , a marka, która zaczęła się jako żart, jest teraz rozpoznawana przez miliony jeźdźców na całym świecie. Jako pierwszy błotnik kiedykolwiek używany przez zawodowych kolarzy podczas UCI World Tour, pokazał, że dobry pomysł może wiele zdziałać.