2 produktów z
Dahon
W 1975 roku dr David Hon, założyciel firmy Dahon, był fizykiem w Hughes Aircraft Corporation w Kalifornii, pracując nad ściśle tajnymi projektami i badaniami dla rządu. Uważany za eksperta w dziedzinie technologii laserów na ciele stałym, dr Hon otrzymał już wiele amerykańskich patentów za postęp w technologii laserowej. On i jego zespół opracowali później innowacyjną technologię laserową, która później została wykorzystana w promach kosmicznych NASA, były to systemy naprowadzania rakiet i broń przeciwlotnicza naprowadzana laserowo. . Jednak pomimo swojego sukcesu zawodowego, Doctor Hon ostatecznie uznał pracę w Hughes Aircraft za niezadowalającą, ponieważ jego energia i projekty były wydawane na tworzenie instrumentów wojennych, a nie na poprawę społeczeństwa. Kiedy w 1975 roku wybuchł kryzys naftowy i gazowy, dr Hon wpadł na pomysł, który był pierwszym zalążkiem firmy. Pewnego popołudnia, czekając w godzinnych kolejkach, aby kupić benzynę do swojego samochodu, dr Hon uświadomił sobie skalę uzależnienia świata od ropy naftowej, nieodnawialnego zasobu, który prawdopodobnie wyczerpie się za życia jego wnuków. Te refleksje skłoniły go do powrotu do głównego środka transportu na uniwersytecie, roweru. Całkowicie czysty i wystarczająco tani, aby ludzie na całym świecie mieli do niego dostęp, dr Hon uznał rower za dobre rozwiązanie. Jednak istniejący wówczas rower nie był pozbawiony wad. Chociaż był idealny na krótkie wycieczki, nie był praktyczny na dłuższych. Trzeba go było ulepszać, przekształcać, aby był bardziej funkcjonalny. Rozwiązaniem, o którym pomyślał, był przenośny składany rower. Potem nadeszła najtrudniejsza część, zamieniając swoje pomysły w rzeczywistość. Pracowałem przez siedem lat, budując dziesiątki prototypów, próbując udoskonalić składany rower, który zachowałby właściwości jezdne zwykłego roweru, ale szybko się składał i miał niewielkie rozmiary. W końcu w 1982 roku Doctor Hon zaprezentował swój pierwszy rower składany, model Dahon, za który zdobył wiele nagród i wielkie uznanie na całym świecie, ale żadna z największych światowych firm produkujących rowery nie była zainteresowana realizacją jego rewolucyjnego pomysłu. Postanowił więc zaryzykować wszystko i sam zacząć budować motocykle. Rzucił pracę, wyjechał na Tajwan i zbudował fabrykę. W 1983 roku z linii montażowej zjechały rowery składane Dahon. Dziś, ponad dwa miliony motocykli później, można powiedzieć, że Dahon dokonał zmian. Na całym świecie ludzie poruszają się rowerami. Rządy włączają przenośne rowery składane do swoich planów transportu masowego. I każda z tych dużych firm rowerowych, które dr Hon odwiedził 25 lat temu, wskoczyła na modę tworzenia rowerów składanych.