Czego szukasz?

Notificaciones
¡Ahora estamos más cerca de ti!
Hemos activado un nuevo sistema de notificaciones para mantenerte siempre al día de novedades y promociones.
¡DeporXperience Member Days!
¡DeporXperience Member Days!
25% extra en puntos en todas tus compras del 28 al 31 de octubre.
¡DeporXperience Member Days!
¡DeporXperience Member Days!
25% extra en puntos en todas tus compras del 28 al 31 de octubre.
Ver

Twój koszyk

Shokz

Rowery szosowe

203 produktówSortuj:Najbardziej popularneCena rosnącoCena malejąco
203 produktów

Chcesz wiedzieć więcej o rowerach szosowych?

Rowery szosowe są specjalnie zaprojektowane do jazdy po asfalcie. Zwykle mają wąskie opony i duże koła o średnicy 700c (28 cali) z nisko opadającą kierownicą. Rozmiar mechanizmu korbowego jest zwykle większy niż w rowerach górskich, podobnie jak odległość między osiami kół. Z drugiej strony, mają one zwykle niższą wysokość suportu, co czyni je bardziej stabilnymi nawet przy dużych prędkościach, choć zależy to od każdego modelu. Dźwignie zmiany biegów są zwykle zintegrowane z dźwigniami hamulca.

Jak wybrać rower szosowy?

Rozmiar

Przed zakupem roweru upewnij się, że wybrałeś odpowiedni rozmiar. Zapewni to większą wydajność i wygodę. W przypadku rowerów szosowych, gravelowych i przełajowych, przy wyborze rozmiaru ramy jako punkt odniesienia przyjmuje się zwykle wewnętrzną długość nogi lub długość między podłożem a kroczem, a wynik w centymetrach mnoży się przez 0,65. Aby zmierzyć długość od podłoża do krocza, stajemy boso, plecami do ściany, z kątownikiem lub książką umieszczoną między nogami. Umieszczamy ją dotykając obszaru krocza. Następnie mierzymy odległość do ziemi od górnej krawędzi kątownika lub książki. Rozmiary mierzone są w centymetrach i wahają się od 46 do 64.

Tworzywo

Skład ramy decyduje nie tylko o cenie roweru, ale w dużej mierze o odczuciach z jazdy. Rowery szosowe są wykonane z szerokiej gamy materiałów (stal, tytan, chromoly itp.), przy czym najpopularniejsze są aluminium i włókno węglowe. Włókno węglowe jest bardzo sztywnym, lekkim i odpornym na wstrząsy materiałem. Z kolei aluminium pozwala na doskonały transfer mocy, chociaż ma mniejszą zdolność do absorpcji wstrząsów niż karbon.

Zastosowanie

Geometria rowerów szosowych została zaprojektowana z myślą o wydajności, choć istnieją różnice w zależności od zastosowania i funkcji.

- Szosa: rowery szosowe przeznaczone są do wyścigów. Geometria różni się w zależności od poziomu użytkownika, ale konstrukcja i funkcje części są podobne dla wszystkich poziomów. Wśród nich, w zależności od producenta, możemy wyróżnić: rowery aerodynamiczne, które zapewniają sztywność, lekkość i prędkość; rowery długodystansowe do długich wyścigów o bardziej zrelaksowanej i pionowej geometrii, które zapewniają maksymalny komfort i wydajność; oraz lżejsze rowery, ale o bardziej nerwowym, zwinnym i łatwym do opanowania profilu dla wspinaczy. Wiele rowerów szosowych może mieć kilka z tych cech jednocześnie.

- Triathlon lub jazda na czas: podobne do rowerów szosowych aerodynamicznych pod względem komponentów, ale różnią się kształtem ramy, pozycją jazdy i rodzajem kół, które są zoptymalizowane do samodzielnego „przecinania powietrza”.

- Tor: z krótszym rozstawem osi, wyższymi suportami i krótszymi korbami, choć ich główną cechą jest to, że mają tylko jedno przełożenie i jest ono stałe. Oznacza to, że jeśli tylne koło się obraca pedały się poruszają i nie ma hamulców. Ta bezwładność pozwala im przyspieszać i osiągać duże prędkości pokonując przy tym bardzo mały dystans.

Poziom

- Elite: przeznaczone do zawodów, bardzo lekkie i aerodynamiczne, mają najlepsze części i najbardziej agresywną geometrię lub pozycje jazdy, a także najniższą wagę. Dla przeciętnego rowerzysty mogą być niewygodne ze względu na geometrię.

- Sportowy: są generalnie bardziej przystępne cenowo niż rowery wyścigowe, mają części średniej klasy i mniej agresywną, bardziej komfortową geometrię.

- Początkujący: mają części niższej klasy, są cięższe, ale są dobrym zakupem dla początkujących jeźdźców.

Części

Części roweru szosowego to pedały, przerzutki przednie, hamulce i przerzutki tylne. Ich ceny różnią się w zależności od wagi i dokładności.

- Napęd: 10-biegowa przerzutka jest standardem w rowerach szosowych średniej i wyższej klasy, choć niektóre rowery oferują opcje 11-biegowe. Rowery klasy podstawowej mają 8 lub 9 biegów. Wybór między 2-, a 3-rzędowym mechanizmem korbowym (2 lub 3 zębatki z przodu) zależy od tego jak i gdzie jeździsz na rowerze. 3-rzędowe korby rowerowe oferują szerszy zakres zmian przełożeń ułatwiając podjazdy. Doświadczeni rowerzyści są zazwyczaj wystarczająco silni, by używać 2-rzędowych korb rowerowych Osoby z mniejszym doświadczeniem lub rowerzyści miejscy, którzy dojeżdżają do pracy z załadowanym rowerem, powinni szukać rowerów z 3-rzędowymi korbami rowerowymi. Poza liczbą zębatek, trzeba zwrócić uwagę również na ich rozmiar. Większość rowerów niezawodowych jest wyposażona w tzw. korby Compact, czyli dwie nieco mniejsze zębatki, zazwyczaj 34 i 50 zębów, co umożliwia pokonanie praktycznie każdego rodzaju trasy, nawet jeśli kondycja fizyczna rowerzysty nie jest najlepsza.

- Koła: koła są głównym elementem rowerów szosowych. Od nich w dużej mierze zależy ich ogólna waga i prędkość. Najczęściej spotykane są koła z włókna węglowego i aluminium. Powszechne jest również, zwłaszcza w rowerach torowych lub triathlonowych stosowanie kół o profilu aerodynamicznym lub soczewkowym, o wysokim oporze powietrza zwłaszcza przy dużych prędkościach.

Waga

Różne tworzywa mają różne zalety. Zawodnicy preferują lżejsze rowery podczas gdy okazjonalni rowerzyści wolą wytrzymałość cięższych rowerów szosowych. Nowicjusze powinni pamiętać, że najlżejsze rowery mogą być również najdroższe i niekoniecznie najtrwalsze.

Marki Rowery szosowe, które mogą cię zainteresować:
40% zniżki

40% zniżki na twojego e-maila

Zarejestruj się i otrzymuj na swoją skrzynkę e-mail oferty do 40% zniżki na tysiące produktów.