Smary i środki czyszczące
Chcesz wiedzieć więcej o smarach i środkach czyszczących?
Każdy rowerzysta potrzebuje zestawu do czyszczenia i konserwacji, aby utrzymać rower w idealnym stanie.
Środki czyszczące
Środki czyszczące to produkty zaprojektowane specjalnie do czyszczenia rowerów bez uszkadzania części lub lakieru. W zależności od potrzeb, będziesz potrzebować od silnego środka do czyszczenia brudu po środek do polerowania, aby nadać rowerowi lśniący połysk. Istnieją specjalne produkty do czyszczenia niektórych części, takie jak środki do czyszczenia tarcz hamulcowych i polerowania obręczy, aby utrzymać wysoką wydajność roweru.
Oleje i tłuszcze
Aby utrzymać rower w dobrym stanie, zaleca się smarowanie niektórych części podczas codziennej eksploatacji. Tłuszcze są używane do części z łożyskami (zestaw sterowy, piasty i suport) lub do uszczelniania części, takich jak śruby, gwinty suportu, sztyce podsiodłowe i gwintowane wsporniki. Z drugiej strony, olej jest używany do smarowania elementów z połączeniami mechanicznymi, takich jak napęd i hamulce.
Szczotki
Szczotki do czyszczenia roweru zostały zaprojektowane tak, aby dotrzeć do najbardziej niedostępnych zakamarków. Są one szczególnie przydatne do usuwania wszelkiego rodzaju zabrudzeń i smaru z układu napędowego (zębatki, tarcze, przerzutki, łańcuch, pedały, korby i krzywki hamulców typu V-Brake). Mogą być również używane do czyszczenia trudno dostępnych zakamarków obręczy i opony. Celem czyszczenia szczotką jest odtłuszczenie części, które są zwykle smarowane, aby móc je następnie ponownie nasmarować.
Odtłuszczacze
Odtłuszczacze służą do perfekcyjnego wykończenia konserwacji roweru. Ważne jest, aby dokładnie go wypłukać, gdyż pozostałości odtłuszczacza mogą usuwać nową nałożoną część smaru. Należy również zwrócić uwagę podczas jego stosowania, ponieważ należy unikać najbardziej delikatnych części, takich jak piasty i suporty.
Płyny hamulcowe
Płyn hamulcowy jest stosowany w hydraulicznych układach hamulcowych i umożliwia prawidłowe działanie hamulców hydraulicznych. Istnieją różne rodzaje płynów hamulcowych w zależności od ich gęstości DOT (3, 4 lub 5.1), która jest proporcjonalnie związana z temperaturą wrzenia płynu (DOT 3 przy 205°, DOT 4 przy 230° i DOT 5.1 przy 260°). Zaleca się, aby nie mieszać płynów hamulcowych różnych klas, ponieważ uszczelki i przewody są produkowane specjalnie dla określonego DOT.
Smary
Główne elementy, które należy smarować za pomocą smaru to łańcuch, przerzutki, hamulce oraz linki przerzutek i hamulców. Z tego powodu konieczne jest stosowanie produktów zaprojektowanych w celu utrzymania doskonałej pielęgnacji roweru.