Czego szukasz?

Notificaciones
¡Ahora estamos más cerca de ti!
Hemos activado un nuevo sistema de notificaciones para mantenerte siempre al día de novedades y promociones.
¡DeporXperience Member Days!
¡DeporXperience Member Days!
25% extra en puntos en todas tus compras del 28 al 31 de octubre.
¡DeporXperience Member Days!
¡DeporXperience Member Days!
25% extra en puntos en todas tus compras del 28 al 31 de octubre.
Ver

Twój koszyk

New Balance

Zębatki rowerowe

326 produktówSortuj:Najbardziej popularneCena rosnącoCena malejąco
326 produktów

Chcesz wiedzieć więcej o zębatkach rowerowych?

Zębatka wraz z ramą, jest jedną z części, które należy wziąć pod uwagę przy prawidłowym funkcjonowaniu roweru. Dlatego jej pielęgnacja i konserwacja musi stać się jednym z priorytetów, jeśli chcesz cieszyć się przyjemnym i relaksującym wypadem w góry lub do miasta. Jej zadaniem jest włączenie łańcucha rowerowego w celu przeniesienia mocy na tylne koło, a tym samym szybsze poruszanie się.

Jak wybrać zębatkę?

Istnieją różne rodzaje konfiguracji zębatek, w zależności od tego, czy jest to zębatka jednorzędowa, dwurzędowa czy trzyrzędowa. Ponadto dostępna jest szeroka gama rozmiarów, zębów i typów. Jeśli chodzi o skład, większość tarcz wykonana jest z aluminium, choć dostępne są także modele ze stali, tytanu i włókna węglowego.

Jeśli chodzi o konfigurację, dwurzędowa zębatka stała się modna w ostatnich latach w rowerach MTB w porównaniu do tradycyjnych trzyrzędowych tarcz. Na szosie są one już powszechne, ale w górach niektórzy ciągle stają przed pytaniem, czy wybrać dwurzędową czy trzyrzędową korbę do swojego roweru. Opcja trzyrzędowego mechanizmu korbowego jest zalecana dla rowerzystów, którzy potrzebują bardzo krótkiej tarczy do pokonywania wzniesień i jednocześnie dłuższej tarczy do pedałowania z prędkością ponad 50 km/h. Dwurzędowy mechanizm korbowy, w przeciwieństwie do trzyrzędowego, nie oznacza utraty wydajności na wzniesieniach, ponieważ istnieje możliwość zamontowania małej tarczy z maksymalnie 22 lub 24 zębami, która jest taka sama jak w trzyrzędowym mechanizmie korbowym.

Zwykle, dwurzędowa korba jest używana w sztywnych i rowerach XC, a także w rowerach z najwyższej półki i karbonowych. Jednak coraz więcej nowych modeli decyduje się na dwie tarcze, które oferują takie korzyści, jak bardziej efektywny układ napędowy i lepsze osiągi podczas podjazdów, unikając martwych punktów mocy na bardziej stromych podjazdach.

Zębatki do rowerów przełajowych to zazwyczaj jednorzędowe lub dwurzędowe tarcze. Rowery przełajowe są hybrydą, ponieważ muszą pokonywać długie dystanse w bardzo trudnym terenie, więc potrzebują nie tylko prędkości, ale także wytrzymałości i oszczędności energii. Z tego powodu używają mniejszego rowerowego mechanizmu korbowego i jego drugiej części.

Zębatki do rowerów szosowych to zazwyczaj tarcze dwurzędowe. Trzyrzędowy mechanizm korbowy byłby niezbędny tylko w przypadku bardzo stromych podjazdów, chociaż obecnie dostępne są podwójne systemy do montażu mniejszej niż zwykle tarczy.

Marki Zębatki rowerowe, które mogą cię zainteresować:
40% zniżki

40% zniżki na twojego e-maila

Zarejestruj się i otrzymuj na swoją skrzynkę e-mail oferty do 40% zniżki na tysiące produktów.